Légiutas-kísérőnek állni majdhogynem olyan nehéz, mint bekerülni a világ legrangosabb egyetemeibe. Legfeljebb 200 ember jelentkezhet, és kevesebb, mint 1%-ot hallgatnak csak meg. Összehasonlításképp, a Harvardra több esélye van az embernek bekerülni, mint légiutas-kísérőnek. Akik viszont bekerülnek, olyan titkokat tudnak meg, ami minden képzeletet felülmúl. Mostani cikkünkben ilyen titkokat hoztunk el.

1, Amikor a stewardessek elkezdenek dolgozni, szerződést írnak alá, amely szerint vállalják, hogy a következő 3 évben nem mennek szülési szabadságra.

2, A fizetésük nem mindig ugyanannyi, ugyanis egy óra munka díja a Moszkva-Krasnodar járaton valamint a Frankfurt-Szófia járaton különbözik. Lehetetlen, hogy csak magas fizetésű járatokon dolgozzanak, mert a légitársaság speciális beosztást készít, hogy mindenki ugyanannyit legyen a drágább és az olcsóbb járatokon.

3, A légiutas-kísérő személyzet átlagosan kb. 90 órát tölt az égen havi szinten. A repülési munkaórák mindenhol különböznek, ugyanis van ahol már a repülő motorjának beindításától számítják azt, ám máshol csak onnantól, ha a repülő már felszállt.

4, Egyes légitársaságoknál a légiutas-kísérők magas sarkú cipőkben találkoznak az utasokkal és kísérik őket a helyükre, ám repülés közben lecserélik azokat lapos talpúra. Ebben könnyebben tudnak a repülő fedélzetén közlekedni.

5, Hathavonta orvosi vizsgálaton kell részt venniük, hogy engedélyt kapjanak arra, hogy repülhetnek. Ezt az orvosi repülési szakértői bizottság adja ki. Ez olyan, mint egy szimpla orvosi vizsgálat, csak magába foglalja még a szemészeti, fogászati, bőrgyógyászati, mellkasi, HIV fertőzés, tífusz, szifilisz, hepatitis B és C vizsgálatokat is.

6, Minden oltást időben meg kell kapniuk, különben nem szállhatnak fel a repülőre.

7, Felvételüknél figyelik a magasságot és a tömeget valamint a testalkatot. Mivel a felső polcokat igen nehéz kezelni, ezért a légi-utaskísérők se túl vékonyak, se túl molettek.

8, A légiutas-kísérők repülések után pihennek egy kicsit, sőt ők is leszállnak és megisznak egy kávét a reptér kávézójában. Viszont ők nem sétafikálhatnak a reptéren vele, hanem ott helyben el kell fogyasztaniuk.

9, Vannak légitársaságok, ahol a légiutas-kísérők nem viselhetnek fogszabályzót vagy szájvédőt. Ajánlott azonban nekik fehéríteni a fogaikat, hogy az utasok mindig tökéletes mosolyt lássanak az arcukon.

10, Vannak légiutas-kísérők, akik bónuszt kapnak a fedélzeten lévő katalógusban szereplő áruk értékesítéséért.

11, Munka közben tilos telefont használni. Azt ki kell kapcsolni, amint kezdetét veszi a repülés előtti eligazítás. Ha a munkanap lejárt, illetve ebéd alatt visszakapcsolhatják a készüléket.

12, Egyes légitársaságok ingyenes szállást biztosítanak alkalmazottaik számára. Például az Emirates Airlines összes légiutas-kísérője Dubajba költözhet: a légitársaság megtéríti a megélhetési költségeket, ingyen használhatják az edzőtermeket, a szaunát, sőt a ruhák tisztíttatásáért sem kell fizetniük, így a munkaruha mindig tökéletes állapotban lesz.

13, Amikor a pilóták épp nem repülnek, akkor vagy alszanak vagy tanulnak. Új szabályokkal ismerkednek meg, szimulátorokban gyakorolnak, fejlesztik a képességeiket, különféle teszteket és vizsgákat tesznek és vizsgálatokon mennek keresztül. Ennek tükrében nincs idő a magánéletre.

14, Vészhelyzetben a stewardessnek először magát kell mentenie, majd csak azután nyújthat segítséget az utasoknak.

15, Az összes légiutas-kísérőnek jól kell úsznia. A felvételük során külön követelmény az úszás képessége, hogy vészhelyzetben legalább 20-50 métert egyhuzamban képesek legyenek leúszni. Ez a vízre történő leszállás esetén is fontos. Azt is megtanítják nekik, hogyan éljél túl például a dzsungelt vagy a sivatagot.

16, A légiutas-kísérők ülései nem ugyanolyanok, mint az utasoké. Külsőleg kényelmetlennek tűnnek, ám valójában biztonságosabbak. Jobban megtámasztják a nyakat, a hátat és a fejet. Ezek az ülések nehezebbek, ezért drágábbak is. Ha ugyanilyet szerelnének be az utasok számára, a jegyek ára a többszörösére emelkedne.

17, Modern kutatások szerint az időzónák állandó változása súlyos károkat okozhat az egészségben. Ennek eredményeként a cirkadián ritmus összezavarodik, vagyis mindig aludni és enni akarnak az emberek. Ez azért van mert a test nem tud rendesen beállni, így stressz állapotnak van kitéve.

18, Egy légiutas-kísérő élete 99%-ban a munkájáról szól. Még a szabadnapján is gondoskodnia kell a jó fizikai állapotról, oda kell figyelnie a megjelenésére, jó illatot kell árasztania. Keveset tudnak pihenni a nyaralás alatt is.

19, A légiutas-kísérők személyazonosító igazolvánnyal rendelkeznek, amely lehetővé teszi számukra, hogy kedvezménnyel vegyék meg a repjegyeket de nemcsak maguknak, hanem a rokonaiknak és a barátaiknak is.

20, A vakáció hosszú – akár 72 napot is eltölthetnek munka nélkül, de készenlétben kell lenniük, ha valami van. Lehetőségük van korán nyugdíjba vonulni, mert a szervezetet nagyon megterheli a folyamatos repülés, az állandó mozgásban lévő élet, az időzóna változások… stb.

21, Hivatalosan nem lehet üdítőt vagy vizet felvinni a repülőre, de a szkennert úgy lehet becsapni, ha ilyen üvegekbe teszel vizet, ugyanis ezt úgy fogja látni, mintha nem lenne benne semmi.

Hirdetés