Ha nincs a közeledben stresszlabda, amivel levezethetnéd a feszültséged, ne aggódj vannak más módszerek is, amivel könnyedén csökkentheted a stressz szinted. Ilyen például a hüvelykujj szopás, a fül masszírozása, vagy épp a sírás. Ezeken kívül vannak még más módszerek is, amiket a mai cikkünkben be fogunk nektek mutatni. Lesznek közöttük olyanok, melyeket hihetetlennek fogtok tartani, de tényleg működnek. Lássuk hát, miként tudod megszabadítani a tested és a lelked a stressztől és az idegeskedéstől.

1, Használd az ujjad „reset” gombként

Tudjuk, elsőre furán hangzik, de a hüvelykujj bekapása és fújása csökkenti a stresszt. Ez a mozdulat blokkolja a légáramlást, ami által csökken a pulzus és a vérnyomás, ennek következtében pedig szép lassan megnyugszol.

Ha túlságosan kínos ezt nyilvánosság előtt csinálni, akkor megpróbálhatsz nyomást gyakorolni a mutató és a középső ujj közti pontra (lásd jobb kép). Ez egyfajta “reset” gombként is működhet, így nem érzed magad annyira stresszesnek.

2, Rágógumi

Egy tanulmány szerint a rágógumi csökkentheti a stresszt mind a munkahelyen, mind pedig azon kívül. A további eredmények alapján a fáradtságot, szorongást és a depressziót is csökkenti, ettől pedig pozitívabbnak fogod marad érezni.

3, Nézz végtelen mintákat

Fratálnak hívják azokat a geometriai alakzatokat, melyek végtelennek tűnnek. Ez olyan hétköznapi dolgokban található meg, mint a kagyló, fagyott minta az ablakon, pókháló, vagy virágszirom. Számos tanulmány kimutatta, hogy ha rájuk nézel, akkor 60%-kal csökken a stressz szintje.

4, Szerezz be egy vagy több növényt

A növények nemcsak dekorációként lehetnek jelen az íróasztalodon, hanem stresszoldóként is szolgálhatnak. Egy tanulmány szerint a növények jelenléte csökkenti a vérnyomást, és növeli a termelékenységet. Ezért érdemes irodában tartani a virágot.

5, Hamis nevetés

Az endorfinok olyan vegyi anyagok, melyek segítenek enyhíteni a stresszt, ezért ha nevetsz, akkor felszabadulnak. Még abban az esetben is felszabadulnak, ha a nevetés nem őszinte. Nevetés során az oxigén áthalad a szerveken és serkenti a vérkeringést. Még az is nagyon hatásos módszer lehet, ha a nevetésre gondolsz.

6, Sírás

Olyan társadalmat élünk, ahol a sírást gyengeségnek tartják. Valójában szükség van rá, hogy csökkenjen a szervezetben lévő stressz szintje. A stressz megfeszíti az izmokat és növeli a feszültséget, a sírással pedig elernyeszted ezeket az izmokat.

7, Hajolj előre, hogy a fejed a szíved alatt legyen

Ha a fejed a szíved alatt van, a vér inkább a fejed felé fog folyni, ennek hatására pedig elméd megnyugszik így csökkented a stressz szintet.

8, Igyál több narancslevet

A narancs gazdag C-vitamin forrás, ami segít, hogy jobban tudd kezelni a stresszt. Sokan nem tudják, hogy a C-vitamin képes csökkenteni a stressz hormonokat (kortizolt). Ha a narancslé ivás része a reggeli rutinodnak, akkor hamar fogsz pozitív változást érezni.

9, Lufi fújás

Stresszhelyzet esetén hajlamos vagy te is és az összes ember rövid, sekély lélegzetet venni. Ahhoz viszont, hogy pihenni tudj, oxigénre van szükség. Ha felfújsz egy lufit utána lassabban és mélyebb levegőket veszel így a pulzusszint csökken és az izmok ellazulnak.

10, Mosogass

Egy tanulmány szerint 27%-kal csökken a stressz, amikor mosogatószer illatát és a víz melegét érzed. Ugyanez van akkor is, mikor az ételekre összpontosítasz. Szóval ha stresszesnek érzed magad, akkor a mosogatógép bepakolás helyett, te magad mosogasd el a tányérokat.

11, Fülmasszírozás

Csakúgy, mint az ujjaid a füleid is “reset” gombként funkcionálnak. Egy tanulmány bebizonyította, hogy a fülek masszírozása csökkentheti a szorongás mértékét.

12, Szerezz be egy kisállatot

A kedvtelésből tartott háziállatok is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a test olyan vegyi anyagokat szabadítson fel, melyek pozitív hatással vannak a szervezetre és csökkentik a stresszt. A háziállatok képesek csökkenteni a stresszt, enyhítik a szorongást, és fokozzák az immunitást.

Hasznosnak tartottátok a cikket?