Mindenkinek fontos a saját egészsége, de vajon megteszünk-e mindent ennek megőrzése érdekében? Talán bele sem gondolunk abba, hogy ha a napi rutinokat egy kicsit másként – vagy éppen nem – csinálnánk, már sokkal jobban hozzájárulnánk az egészségünk megőrzéséhez. Az alábbiakban 10 ilyen higiéniai hibát sorolunk fel, amit az emberek többsége rendszeresen elkövet.

1. Körömrágás

Az emberek általában a stresszoldás miatt rágják a körmüket. Ez pedig azon túl, hogy ápolatlanságot sugall, még növeli is annak kockázatát, hogy valamilyen fertőzést összeszedünk. A legjobb, ha valamilyen más módszert használunk a stressz leküzdésére.

2. Fültisztító pálcika használata

Nyilván nem szép látvány a felgyülemlett fülzsír, de az otthoni, fültisztító pálcikákkal történő tisztítás veszélyes lehet. Azon felül, hogy könnyen át lehet vele szúrni a dobhártyát, még nem is teljesen hatékony, hiszen valószínűleg csak jobban betoljuk vele a fülzsírt a hallójáratba. A legjobb, ha orvoshoz fordulunk, ha nem megfelelő a fülünk öntisztulása.

3. A kézmosás mellőzése WC-zés után

Egy közelmúltbéli felmérés során 100.000 embert kérdeztek meg, hogy mosnak-e kezet WC-zés után. A férfiak 62%-a, a nők 40%-a válaszolta azt, hogy nem. A legtöbben azzal indokolták, hogy időpazarlásnak gondolják. Ez pedig nagy probléma, ugyanis így terjednek leginkább a különböző betegségek, fertőzések.

4. A fogkefék huzamosabb ideig történő használata

A legjobb, ha havonta cseréljük a fogkefénket, de legfeljebb 2-3 havonta mindenképp érdemes. A szakemberek szerint ugyanis idővel túlságosan elszaporodnak rajta a baktériumok.

5. Fogselyem használatának mellőzése

Sajnos a fogkefékkel nem tudunk minden kis részt elérni, ezért szükség van a fogselyem használatára. Továbbá a fogselyem megakadályozza a baktériumok elszaporodását, valamint megelőzhető vele a fogínygyulladás is.

6. A gyakran használt tárgyak tisztításának mellőzése

Olyan tárgyakról van szó, mint például az ajtókilincsek, a távirányítók, a mobilok, de még sorolhatnánk. Mivel ezeket sokszor használjuk, értelemszerűen jóval több baktérium is található rajtuk.

7. Fluorid tartalmú fogkrém használata

A fluorid elengedhetetlen a csontok és fogak egészségének megőrzéséhez, azonban túlzott mennyiségben legalább annyira káros is lehet: a csontok törékennyé válását, fogzománc-sérülést, súlyosabb esetekben a vesék károsodását, illetve idegrendszeri zavarokat is okozhat. Bizonyos tanulmányok szerint a túlzott fluoridbevitel összefügghet a csontok rosszindulatú daganatainak kialakulásával is.

8. Pamut párnahuzat használata

A pamut ráncosítja és szárítja a bőrt, valamint a hajszálakat is károsítja. A legjobb, ha selyemből készült párnahuzatot használsz.

9. Túl gyakori porszívózás

A mindennapi porszívózás is káros lehet az egészségre nézve. Ha heti egyszer használod a porszívót, ajánlatos 3 havonta cserélni a szűrőjét.

10. A lábköröm helytelen levágása

A körömbenövést leginkább a kézkörmökhöz hasonló ívesre vágása okozza. Ez rendkívül fájdalmas tud lenni, súlyosabb esetekben orvosi beavatkozásra van szükség.

 

Hirdetés