Mindenki számára ma már egyértelművé vált, hogy nem mindegy mit fogyasztunk. Mi az, ami hasznos a szervezetünknek, és mi az ami káros. Sokszor nem is gondolnánk, hogy az általalunk egészségesnek gondolt hal sokkal ártalmasabb tud lenni, mint egy sajtburger. Mivel nagyon jól kiépített utakon keresztül jutnak el hozzánk a különböző élelmiszerek, így nem mindig a legtisztább formájában tudjuk magunkhoz venni a boltban.

1.

A rizs vízzel elárasztott mezőkön termesztik, ami szervetlen arzénnel van telítve, melyet próbálnak a talajból eltűnteni. Mivel nem mindig sikerül 100%-osra, így sajnos a rizs tartalmazza. Ezzel az a gond, ha nem megfelelő származási helyről szerezzük be, komoly károkat tud okozni a szervezetben. Ilyen a fejlődési rendellenesség, cukorbetegség, de idegesrendszer megbetegedést is tud okozni. Különböző kutatások igazolták, hogy felhasználás előtt egy éjszakát hagyjuk áztatni, csökkenthetjük a rizs arzékoncentrációját.

 

 

2.

Szereted ezeket a nasikat? Hát érdemes átgondolni a fogyasztását, mivel rendkívül sok megbetegedésnek az okozója lehet:  cukorbetegségért, a stroke-rt, a szívinfarktusért, az elhízásért is felelős. A szakértők szerint napi  5 gramm só bevitelénél több nem ajánlott, azonban ezek a kekszek a háromszorosát tartalmazzák.

 

 

3.

A penészes sajt az igazi ínyencek nagy kedvence. A sajtfogyasztásnak rendkívül sok hasznos előnye is van: javítja a kálcium felszívódását, ellátja plusz adag fehérjével a szervezetet, javítja a szív- és érrendszer munkáját. Azonban naponta 50 grammnál több ebből a sajttípus fogyasztásából nem ajánlott, mivel felbomlik a bélrendszer működése. Terhesség alatt pedig tiltólistás étel.

 

 

4.

Ezek a csokik és sütemények már amúgyis igazi energiabombaként szolgálnak. A bennünk lévő cukrok pedig csak egy extra hozzávalók. Ha túlzásba visszük fogyasztását, elég hamar elhízhatunk tőle, mivel ezek rendkívül nagy mennyiségű transzzsírt tartalmaznak.

 

 

5.

Manapság elég kedvelt fehérjeforrás a garnélarák. Nagyon utána kell járnunk, hogy honnan szerezzük be. A lehető legjobb természetesen, ha frissen. A garnéla rendkívül magas koleszterinnel rendelkezik, melynek túlzott fogyasztása az érrendszerre kifejezetten negatívan hat. Érdemes kevesebb mennyiséget fogyasztani belőle azért is, mert elenyésző mennyiségben higanyt is tartalmazhat.

 

 

6.

A joghurt esete elég érdekes, mivel elég ambivalens érzéseket hagy maga után. Lehetőség szerint bio joghurtot vegyünk, ízesítetlent, mivel az ízesített és gyümölcsökkel teli joghurt tele van adalékanyagokkal és hatalmas mennyiségű cukorral. Érdemesebb háztáji joghurtot venni, vagy különböző ellenőrzött manufaktúrákból beszerezni,amit otthon fel tudunk turbózni egy kis gyümölccsel.

 

7.

A virsli egy olyan melléktermék, ami minden olyat tartalmaz, amit normál eseten nem ennénk meg: csontliszt, porc, bőr, növényi és állati zsír, keményítő, szójafehérje és sok só. Általában a hústartalmuk nagyon alacsony, és a rengeteg adalékanyag sem kifejezetten javít a helyzeten. Ha lehet, ne vásároljunk virslit, mivel ezek a termékeket nem igazáb tudja a gyomrunk megemészteni.

 

 

Hirdetés