A legfrissebb tanulmányok szerint közvetlen kapcsolat van a kismama alvási pozíciója és a kisbaba jóléte és fejlődése között. Vannak olyan testtartások, melyek lehet, hogy várandósság előtt kényelmesek és jók voltak, de amióta a szív alatt növekszik a baba azóta ugyanez már nem mondható el. A mai cikkünkben úgy döntöttünk, hogy háromféle alvási pózt mutatunk be, amik nagyon sokat segíthetnek a leendő kismamák számára.

1, Hason alvás

Ha terhesség előtt a hasadon aludtál, akkor nyugodtan alhatsz a várandósság első hónapjaiban is úgy, ugyanis nincs bizonyíték arra, hogy z a póz árt neked vagy a babának. Az első trimeszter után viszont nem fogsz tudni így kényelmesen aludni a baba elhelyezkedése miatt, így célszerűbb lenne, valamilyen másik pózt választani, amiben alhatsz.

2, Alvás a bal oldalon

Ez a legbiztonságosabb póz neked és a gyermekednek, mivel lehetővé teszi a jó vérkeringést,és nem gyakorol nyomást a belső szervekre.

Bár mindkét oldal biztonságos, több okból is a bal oldalt javasolják az orvosok. Például növeli a vér és a tápanyagok mennyiségét, melyre a babának szüksége van. Csökkenti a halva születés kockázatát valamint segít a veséknek megszabadulni a felesleges anyagoktól.

3, Kezek és térd tartása

Igaz, ebben a pózban nem lehet aludni viszont gyakorlása hasznos lehet mind az édesanya, mind a baba számára. A kezek és a térd helyzete csökkenti a hátfájást, lazítja az ízületeket, illetve kényelmes helyzetet biztosít a várandós anya számára. Nem utolsó sorban eme póz arra ösztönzi a babát, hogy a megfelelő helyzetbe forduljon. A póz gyakorlásához egy párnát vagy jógamatracot kell a térdek alá tenni. Ezután támaszkodj egy fitneszlabdára, figyelj arra, hogy a hátad egyenes legyen. Maradj lent ameddig jólesik és utána nyugodtan felállhatsz. Ezt egy nap többször is megcsinálhatod.

4, Tippek a jobb alváshoz terhesség alatt

Tegyél párnát a hátad mögé vagy az oldaladhoz, ez stabilabb tartást biztosít és kényelmes is mind neked mind a babának.

Sok anya számára kényelmes lehet, ha a lábai közé párnát helyez. Ez nemcsak párhuzamosan tartja a lábakat, hanem alátámasztja a csípőt, a medencét és a gerincet.

Ha gyomorégéstől szenvedsz akkor alá kell támasztani a fejet még egy párnával.

5, Kerüld a háton alvást

A háton alvás terhesség alatt nem olyan biztonságos, mivel a csecsemő és a méh súlya nyomást gyakorol a belső szervekre, ez pedig megnehezíti a placenta véráramlását.

Éppen ezért a legbiztonságosabb alvópóz mind az anya, mind a gyermek számára a bal oldalon történő alvás. Ez egy egyszerű módja annak, hogy csökkentsd a halva születés esélyét és a magzat rossz fejlődésének kockázatát.

Hasznosnak találtad a cikket?