Az életben rengeteg stressz érint minden korosztályt, mind a munkában és iskolában egyaránt, ami káros az egészségre nézve. Manapság szinte lehetetlen elkerülni a depressziót vagy a súlyos kiégést a munkában. Sok olyan helyzetet elkerülhetünk, amely hosszú távon sokkal könnyebbé teheti az életünket. Íme 10 stressz fokozó tényező, amit el kell távolítanod az életéből, minél előbb. Bízz bennem, jobban fogod érezni magad.

1.Negatív emberek

A családban, baráti körben biztos sokan találkoztak már negatív emberekkel. Nyilván te is segíteni szeretnél, de el kell fogadnod,hogy nem oldhatod meg mindenki problémáit. A legjobb döntés ilyenkor, ha meghallgatod őket, adsz pár tanácsot de nem neked kell az ő lelki problémáikat is a hátadon cipelned. Mindig tudd, hogy más lelki problémája nem a tied. Ne akarj mindenkit megmenteni.

2.Önemésztés

Biztos te is érezted már úgy, hogy neked semmi sem jön össze az életben. Állandóan szerencsétlenségek érnek, nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy eltervezed, de gondolj arra, hogy mindig volt egy rosszabb élethelyzeted és abból is felálltál. Nem csak veled történnek rossz dolgok,másokkal is ne emészd magad hetekig ha valami nem úgy történt, ahogy elképzelted.

3.Tökéletesség

Ne akarj tökéletes lenni, senki sem az. A tökéletesség csak átok. Nem érhető el és nem lesz boldog, aki megpróbál így élni. Nem kell mindenkinek megfelelned, csak saját magadnak. Fogadd el önmagad és ne a tökéletességre törekedj. Mindenkinek vannak hibái, ha nem hibáznák nem lenne miből tanulnunk.

4.Munkád

A munka sok embernek a stressz fő forrása. Kevés ember elégedett a munkájával, így egészségügyi problémák fő okozója a stressz. A munkavégzés során mindenki hibázik,senkinek se tökéletes a munkája, ne emészd magad. ha elrontottál valamit, nem te vagy az egyetlen, ettől még nem áll meg a világ. A munkahely fizikailag és mentálisan is megterhelő lehet, ezért találj egy hobbit amivel ki tudsz kapcsolni. Mai világban sokan dolgoznak olyan munkahelyen, amit nem szeretnek, gyomorrögcsel járnak be mindennap a munkába. Olyan helyen dolgozz ami számodra nem munka, hanem hobbi, örömet találsz benne.

5.Pénz

A pénz hiánya nagyon sok embernek a stressz forrása. A pénz körül forog a világ, de a tiédnek nem kell. Nem mindent lehet pénzért megvenni. Az idő, szeretet nem megvásárolható. Addig nem kell aggódnod, amíg be tudod fizetni a számlákat és megtudsz venni magadnak bármit amit szeretnél. Sokan vannak rosszabb helyzetben nálad, amikor a pénz miatt aggódsz gondolj arra hogy mindig van akinek rosszabb a helyzete. Te azon aggódsz hogy melyik szállodát válaszd a nyaralásra, valakinek az ételt is be kell osztania.

6.Más emberek véleményei

Az emberek szeretnek beleszólni mások életébe. A barátok,család,munkatársak mind elmondják a véleményüket, amikor nem kérdezed őket róla, akkor is. Ne hallgass másokra, sokan vannak, akik csak irigye rád és ártani akarnak neked. Mások véleményei csak akkor hozhatnak stresszt az életedbe, ha hagyod. Ne foglalkozz olyan emberekkel akik csak hátráltatnak az életben.

7.Hasonlítod magad másokhoz

Hiába hasonlítod magad másokhoz, mindannyian különbözünk egymástól. Gondolj bele, ha mindenki egyforma lenne, milyen unalmas lenne a világ. Mindenkinek van egy különleges tulajdonsága, ne akarj másra hasonlítani, így vagy “tökéletes”. Mindig keringnek a gondolatok a fejedben: Ő miért szebb mint én? Miért keres többet? Miért jobb a sportban mint én? Lehet hogy egy valamiben nem hasonlíttatok, de gondolj arra te mennyivel jobb vagy valamiben, amiben ő nem.

8.Versengés

Ne akarj mindenkivel versengeni, nem jutsz előbbre az életben. Fogadd el hogy nem mindenen tudsz változtatni amin szeretnél. Ne irigyelj másoktól semmit, te se mástól. Van egy telefonod de a barátnőd vett egy iphone 11-et? Ezért te is szeretnél egy jobbat? A tárgyak nem fognak boldoggá tenni. Ne másoknak építsd az életedet, magadnak. Ne zavarjon, hogy másnak márkásabb, jobb cuccai vannak mint neked. Ha ki szállsz egy jó autóból, attól még ugyanaz vagy aki voltál.

9.Konfliktusok

Kerüld a konfliktusokat a barátaiddal,pároddal. Ne problémázz apró dolgokon, féltékenykedj. Nyilván minden emberi kapcsolatban vannak veszekedések, fontos hogy ne fojts el a problémát magadban mert újabb stressz forrás lehet. Nyugodtan,beszéld meg a problémádat de akkor amikor már megnyugodtál. Tanulj megbocsátani az embereknek. Fogadd el azt a tényt, hogy tökéletlen világban élünk, és hogy az emberek hibákat követnek el. Engedd el a haragot. Szabadulj meg a negatív energiától azáltal, hogy megbocsátasz.

10.Párkapcsolat

A kapcsolat boldogságot és stresszt is hozhat az életünkbe. A boldogtalan párkapcsolatban még stresszesebb lehetünk, főleg ha elfojtjuk az érzéseinket. Fontos hogy ne tartsuk meg magunkban az aggodalmainkat, beszéljük meg és találjunk rá megoldást. Nem minden kapcsolatot lehet megmenteni, ne az együtt töltött évek miatt maradj valaki mellett, hanem azért mert boldoggá teszi az életed.