A test tökéletesen el tudja árulni, hogy egy adott személy milyen életvitelt folytat, milyen rossz szokásai vannak. A masszázs terapeuták egy pillanat alatt le tudják olvasni, hogy milyen munkát végez valaki vagy, hogy mik a hobbijai… stb. Köztudott, hogy akik sokat ülnek számítógép előtt, azoknak a gerincével és a csípőjével vannak problémák, akik pedig túl sokat nézik az okostelefonjukat, azoknál a nyak és a vállizmok szenvednek el sérüléseket. Az efféle panaszok elkerülése érdekében egy specialista segítségével összeállítottunk egy listát, hogy megtudjátok, mely tevékenységeket kell elkerülni ahhoz, hogy a test ne szenvedjen.

Táska a vállon.

Egy tapasztalt masszázs terapeuta azonnal észre fogja venni, hogy a test egyik oldala feszültebb, mint a másik. Ha ugyanazon a válladon viszed mindig a táskád az a gerinc elferdüléséhez vezethet, nem utolsó sorban pedig medence problémák is kialakulhatnak. Ennek elkerülése érdekében próbáld váltakozva vinni a táskád.

Van gyermeked.

Egy nő csak azokat a változásokat veszi észre várandóság alatt, ami látszik, ám ettől jóval több minden átalakul a testben, például a szalagok, medence… stb. Szükséges néhány év ahhoz, hogy a test újra a régi formájában legyen, de célszerű egy specialistához elmenni, aki segíthet rajtad. Bizonyos esetekben a terhesség kéztő alagút szindrómát okoz, ami szerencsére egy idő után elmúlik.

Sok vezetés.

A kocsiban való rossz pozíció miatt hát és vállfájdalom alakulhat ki, ami negatív hatással van a gerincoszlopra. Amennyiben sokat kell ülnöd a kocsiban, keress olyan pozíciót, ami nem terheli meg annyira a hátat, a derekat és a vállakat. Húzd olyan közel a háttámlát, hogy az megfelelő támasztást biztosítson.

Rossz alvó póz.

Szakértők szerint a háton való alvás a legegészségesebb, ám a nyak és a fej mellett a térdeket is alá kellene támasztani. Akik a hasukon alszanak gyakran gyomor és nyakfájdalommal ébredhetnek. Amennyiben a gerinc folyamatosan feszítve van, izommerevség alakulhat ki, ami később komoly problémákhoz vezethet.

Gyermekkori sérülések.

Bizonyos sérülések következményei tipikusak, ezért nem valószínű, hogy elkerüli egy szakember figyelmét. A csípő vagy láb törésen átesettek végtagjai különböző hosszúságúak. Persze ezt csak egy sas szemű specialista veszi észre, a hétköznapi emberek nem.

Túl sokat használod a telefont.

Ha gyakran használod a mobiltelefonod a fej öntudatlanul is elkezd szép lassan a telefon kijelzője felé hajolni. Ilyenkor a vállak megemelkednek és a nyakizmok megfeszülnek. Ha hosszasan ülsz ilyen testhelyzetben, akkor egy idő után a vállak formái eltorzulhatnak.

Allergiás vagy.

Mivel az arc a legérzékenyebb pont, ezért a problémák azon ülnek ki először. Ha valamire allergiás vagy, akkor a szemek, homlok és száj területén gyulladások jelennek meg. A probléma nem csak vizuálisan látható, hanem tapintásra is egyértelműen érezhető. Továbbá a mellkasban, valamint a nyakban is megduzzadhatnak a nyirokcsomók.

Sokat dolgozol számítógép előtt.

Kellemetlen következménye lehet annak, ha valaki nagyon sokat dolgozik számítógép előtt. Először is a nyak, valamint a vállizmok megfeszülnek, a hát alsó részére pedig nagy tehernek lesz kitéve. Ha hosszútávon végzel efféle munkát, akkor az csípő deformitáshoz is vezethet. Ezen felül többen panaszkodnak hátsó és láb fájdalomra, ami szintén a rossz testtartásnak tudható be.

Emésztési problémák.

Krónikus székrekedés esetén a gyomor egyre nehezebbé válik, ezt a problémát pedig egy masszőr nagyon hamar észreveszi. Szerencsére tudnak segíteni ezen a helyzeten néhány speciális masszázs technikával.

Nehéz a hátizsák, amit hordasz.

A nehéz hátizsákok cipelése kellemetlen következményekkel járhatnak, a gerincferdüléstől kezdve egészen a szívproblémákig. A súly hatására a vállizmok megfeszülnek, ami negatívan hat a testre. Egy jó hátizsáknak pontosan kell illeszkednie a hátadhoz, mely övszíjjal van felszerelve, ez pedig lehetővé teszi, hogy egyenletesen oszoljon el a súly.

Észrevettél magadon hasonló tüneteket?

Hirdetés