Mindenki tudja, hogy mennyire nehéz megszabadulni a csípőre illetve a külső combra lerakódott zsírtól. Ha te is mindent megtettél már, hogy megszabadulj tőle, de nem értél el változást, ne aggódj segítünk. A mostani posztunkban elmondjuk, hogy mit kell azért tenned, hogy végre olyan alakod lehessen, amilyenről mindig is álmodtál. Nem kell megszakadni az edzőterembe, nem kell éheztetned sem magad, csak ismerni a megfelelő módszereket.

Miért csak a nők a csípőjén vannak zsírlerakódások?

Az orvosok szerint több oka is lehet a csípőn megjelenő zsíroknak, például hormonális egyensúlyhiány, vénás keringési probléma, ülő életmód, közelmúltbeli szülés és stressz.

Ennek fő oka az, hogy a természet úgy programozta a nőket, hogy zsírokat halmozzanak fel a csípőre a termékenység fenntartása érdekében. Erre a területre a zsír a pubertás idején kezd el lerakódni, és körülbelül 20–22 éves korig halmozódik. Ezek a lerakódások támogatják az ösztrogéntermelést és felelősek a ciklus szabályozásáért. Amikor a ciklus állandóvá válik, a külső combon lévő zsírlerakódás eltűnik.

Ezt a fajta zsírt egyénként a legnehezebb eltüntetni még akkor is, ha egész álló nap a lábadat emelgeted. Mindez azért van, mert a testmozgás és a diéta nem elegendő, ezért egy integrált megközelítésre van szükség.

A külső comb zsírréteg leküzdésének módjai, melyeket kipróbálhatsz

Annak érdekében, hogy eltávolítsd a zsírt mind a külső combodról, mind a csípőről, egy kicsit változtatni kell az életmódodon. Ez nem azt jelenti, hogy az edzéseknek a mániáddá kell válnia, mert vannak az edzéseken kívül más módszerek is, amik hatásosak.

Növeld az alvási időt: Alváshiány miatt ghrelin hormon termelődik a szervezetben, ami éhségérzetet okoz. Ha sikerül 7-9 órát aludnod, akkor normalizálódik a helyzet.

Kezd a reggelt egy csésze kávéval: Ez az ital könnyű vízhajtó hatású, serkenti az anyagcserét és elősegíti a zsírégetést edzés során.

Adj hozzá elektrolitokat (zöldségek, banán, joghurt) az étrendhez: A szervezetben található kalcium, magnézium és kálium kiszorítja a sót. Minél többet ilyet eszel, annál kevesebb só marad a szövetekben. Ennek következtében a duzzanat, a zsír és a cellulit is eltűnik.

Kövesd nyomon az étkezésed, de ne éheztesd magad: A kalóriahiány miatt a test egyből lecsap az elraktározott zsírtartalékaidra. Ahelyett, hogy egész nap zöldséget és sárgarépát rágcsálsz inkább egyél több fehérjét.

A csípő bőrének feszesítéséhez használhatsz kék agyag alapú aromás olajokat, amit bele kell masszírozni a bőrbe.

Hogyan készítsd el:

Készíts keveréket kék agyagból és néhány csepp mandarinolajból és rozmaringból. Vidd fel a készítményt, a csípődre, de figyelj arra, hogy a “krém” szobahőmérsékletű legyen. Ezután tekerd be a csípőd egy fóliával, legyél benne legalább 1 óráig és utána öblítsd le meleg vízzel a bőröd.

Gyakorlatok melyek segítenek eltávolítani a külső combon felhalmozott és a csípő területén felhalmozott zsírt.

A fitnesz szakértők szerint az aerob edzés az egyik legjobb módszer a só és a felesleges folyadék eltávolítására.

Ugrás-guggolás: Állj vállszélességű terpeszbe, hátad legyen egyenes majd guggolj le úgy, mintha egy székre akarnál leülni. Az egyensúly fenntartása érdekében nyújtsd magad elé a kezed (lásd:bal kép). Ebből a pozitúrából kellene egyet ugranod. Figyelj arra, hogy lendület vigye hátra a kezed (lásd:jobb kép). Ezt a gyakorlatot 30 másodpercig csináld folyamatosan és végezz el belőle 2 sorozatot.

Balerina járás: Figyelj arra, hogy a hátad és a fejed legyen egyenes és nézz előre. A kiinduló helyzethez tedd egymás mellé a sarkaid a bal képen látható módon. Ebben a helyzetben kellene néhány métert sétálnod. Ehhez tedd az egyik lábad közvetlenül a másik elé, ahogy a balerinák. Ezzel a gyakorlattal erősíted a csípőd és a feneked, valamint a hasizmod is.

Kitörés: Állj zárt lábakkal egyenes háttal, majd emeld fel bal térded, és lassan engedd le magad elé a jobb képen látható módon. Figyelj arra, hogy a jobb térded né érintse meg a padlót csak legyen hozzá közel. Ebből a pózból térj vissza a kiinduló helyzetbe, és csináld meg a jobb lábaddal is. Lábanként 1-1 percig csináld 3 sorozatban.

Az emberi testben van egy olyan izom, melyet posztúrális izmoknak neveznek. Ezek az izmok felelősek azért, hogy az ember függőlegesen tudjanak állni. Ezeket az izmokat nem lehet tudatosan erősíteni sem ellazítani. Viszont nemcsak a testtartás, hanem, a csípő állapota is függ ezen izmok állapotától. Számos módja van annak, hogy ezeket karban tartsd.

A hátúszás pozitív hatást gyakorol a testtartó izmokra, ami automatikusan javítja a testtartást és formál a csípőn. Úszás után hasznos egy kontrasztzuhanyozás, mely stabilizálja az elért eredményt.

A latin-amerikai táncok révén a test aktívan kezdi el égetni a zsírszövetet az alhasban, valamint a csípőben és a fenékben. Az ilyen terhelés mind a gerinc izmait, és mind a comb nagyobb izmait befolyásolja.

Hasznosnak találtad a cikket?