Bizonyára utaztál már életed során vonattal. Tudod, hogy a legtöbb koszos, büdös, a WC-je nem túl bizalomgerjesztő és így tovább. Persze vannak olyan vonatok, mint például hazánkban az IC, ami igényesebb, mint az összes többi, viszont még így sem rúghat labdába az Ázsiában közlekedő vonatokkal. A legdurvább, hogy Oroszországban létezik egy vonat, mely az “Arany Sas” nevet viseli. Egyetlen jegy ára erre 1 millió euróba kerül. Ez a vonat viszont két-három héten keresztül úton van és csak az országok nagyvárosaiban áll meg, hogy az utasok kicsit átmozgathassák magukat. Ezt az élményt csak a legelitebb réteg engedheti meg magának. Egy újságírónak, né szerint Alexander Lapshinnak sikerült feljutnia erre a vonatra és megtudnia, hogy miért ilyen drága egy jegy erre a közlekedési eszközre.

Mielőtt belépnél a legdrágább vonatba és megnéznéd milyen pompában utaznak az utasok, próbáld elképzelni, hogyan is nézhetnek ki belülről azok a kocsik, melyek jegyéért több, mint 5 millió forintot kérnek el.

Ha elsőre azt gondoltad volna, hogy Victoria királynőnek volt ilyen agán kocsija, akkor tévedsz. Na de lássuk hát a vonatot mind kívülről, mind belülről.

A cikkben látható vonat 2007-ben indult útjára, ám csak 1-2 utat tett meg azóta. Minden útvonal, amin közlekedik a maga módján egyedi. Az első útja során megtette a Moszkva-Vlagyivosztok távot, majd néhány évvel később úgy döntöttek, hogy egészen Pekingig fogják vezetni. A távoli jövő terve pedig az volt, hogy lefedjék egész Közép-Ázsia területét, ami meg is történt.

2019-ben a vonat Európából indult, áthaladt Isztambul földjén, bejárta Törökországot nyugatról-keleti irányba, ment tovább Grúziába onnan áttért Örményországba, majd visszazakatolt Grúziába és utána Bakuba. Ezek után egy vasúti komp átvitte a Kaszpi-tengeren, mellyel keresztezték Türkmenisztánt, Üzbegisztánt, Kazahsztánt és Szibériát.

Egyetlen út 2-3 hétig tart, és a legtöbb ország fővárosában áll meg, hogy az utasok kicsit átmozgathassák elzsibbadt végtagjaikat. Az összes megállót az ár magába foglalja. Állítások szerint busszal sokkal könnyebb lenne eljuttatni az utasokat, A-ból B pontba, de ki ne akarna egyszer az életben egy ilyen vonatos élményt magának?

A kocsikat három kategóriába sorolják.

Az “ezüst” vagyis a másodosztályt tekintik anyagilag a legkedvezőbbnek. Az “arany” más néven az első osztály viszont sokkal drágább. Ezt tényleg csak azok tehetik meg maguknak, akiknek nem számít annyira a pénz.

Vannak olyan típusú jegyek, melynek árába olyan lakosztályok vannak, melyek 2-3 szobával rendelkeznek. Ezt leginkább a nagyobb családoknak érdemes igénybe venni, ha kényelmesen szeretnének utazni két-három héten át.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@golden_eagle_luxury_trains által megosztott bejegyzés,

A vonaton két éttermi és egy bár kocsi található, melyben könyvtár és zongora is helyet kapott. A legvégén vannak a poggyászkocsik. Ezeken kívül pedig olyan kocsik is vannak, melyekben kozmetika, orvosi rendelő, masszázsszoba és edzőterem kapott helyet. Eme szolgáltatásokat a jegy ára magába foglalja.

Nemcsak a finom italok felszolgálásával foglalkoznak, hanem külön orosz nyelv órákat is adnak az utasoknak.

Annak érdekében, hogy az utasok ne unatkozzanak utazás alatt, állandó szórakoztató és informatív rendezvényeket tartanak számukra, például orosz nyelvórákat és előadásokat tartanak, sőt az orosz történelemről is mesélnek nekik. Este élőzene hallható és a bár egész éjszaka nyitva van.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@golden_eagle_luxury_trains által megosztott bejegyzés,

Egy idegen kultúrát sem lehet alaposan kiismerni gasztronómiai élvezetek nélkül. A séf kizárólag friss és helyben termesztett élelmiszerekből készíti el a finomabbnál finomabb ételeket, és megpróbálja megkedveltetni az utasokkal az orosz nemzeti konyha ízvilágát. Néhány tradicionális étel, mely a menüben található: borscs, hering bundában, Olivier saláta, Kijev-i csirke, füstölt omul.

Náluk a felszállás és a leszállás sem úgy zajlik, mint, amit a legtöbb vonatnál megszoktunk.

Az “Arany Sas” vonat utasainak külön koncertet adnak elő mind felszállásnál, mint leszállásnál. Az emberek ilyenkor úgy érzik magukat, mintha a királyi család tagjai lennének.

Na mit szólsz ehhez a vonathoz?

Hirdetés