Rengeteg ember nincs megelégedve saját testalkatával, ám a rohanó életmódnak köszönhetően, nincs idejük már arra, hogy elmenjenek az edzőterembe másfél-két órát edzeni. Akárhányszor belenéznek a tükörbe egyáltalán nem a boldogság látható az arcukon. Annak érdekében, hogy látványos változást érjenek el, szükséges egy megfelelő étrend és némi testmozgás. Nyilván lesznek olyan élelmiszerek melyekről le kell mondani, ha tényleg fogyni szeretnének, például az édességekről. Testmozgás gyanánt elegendő, ha napi 30 percen keresztül jógáznak vagy valamilyen zsírégető gyakorlatot végeznek. De az első és legfontosabb, hogy a fogyókúra elején alacsony kalóriatartalmú ételeket fogyasszanak, mert csak azzal érhető el a kívánt hatás.

Ma összegyűjtöttünk néhány élelmiszert, melyek rostban, fehérjében és kalciumban gazdagok. Ha ezeket az élelmiszereket eszed napi szinten, akkor két héten belül nagyon látványos eredményre számíthatsz.

1, Gyümölcsök

A gyümölcsök hozzájárulnak az egészséges életmódhoz és a súlycsökkenéshez is. Például:

– Az alma az egyik leghatékonyabb gyümölcs, ha fogyni szeretnél, mert rendkívül jól laktat. Ez annak köszönhető, hogy a gyümölcs tele van úgynevezett “pektinnel”, ami meggátolja az éhségérzet újbóli kialakulását.

– Az avokádó valamint a grapefruit is tökéletesek arra, hogy elérd a kívánt megjelenést. Ha minden étkezés előtt eszel egy kis avokádót, akkor felgyorsítod a fogyás folyamatát.

2, Zöldségek

Nem egyszer hallottuk már szüleinktől, hogy “tessék megenni a zöldséget is”. Ezt természetesen nem véletlenül mondták, ugyanis ezek az élelmiszerek képesek megakadályozni a súlygyarapodást.

– A leveles zöldségekben nagyon alacsony a kalória valamint a szénhidrát, ennek következtében jótékony hatással vannak a fogyásra. A leghatásosabb zöldségek: a spenót, a saláta és a fodros kel. Az utóbbi zöldség nagyon finom és tápláló étel, így bátran lehet önmagában is fogyasztani fogyókúra esetén.

– Vannak keresztesvirágú zöldségek, melyeknek nagyon alacsony a kalóriatartalma, ilyen például a brokkoli, a karfiol és a kelbimbó is. Ha ezeket a zöldségeket vegyítjük, akkor  nagyon hasznos és finom salátamixet kapunk. Alacsony kalóriatartalmuk ellenére rendkívül magas rosttartalmuk van.

3, Sovány húsok

Nagyon fontos, hogy legalább egyfajta sovány hús legyen beiktatva az étrendedbe.

– Ha rendszeresen edzel akkor a csirkemell a lehető legjobb választás, mert rengeteg fehérje van benne, ami pozitív hatással van az izomzatra.

– Ha halat választasz, akkor célszerű inkább a lazacot, tonhalat és társaikat választani, melyek nem annyira nehezek. Nyugodtan lehet hozzá salátát vagy grillezett zöldségeket fogyasztani.

– Rengeteg ember alábecsüli a pulykahúst, pedig nagyon jó fehérjeforrás abban az esetben ha fogyni szeretnél. Lehetőleg kerüld el az előre fagyasztott pulykaszeleteket, ugyanis rendkívül magas a nátriumtartalma.

4, Teljes kiőrlésű gabonák

Nagyszerű választás, ha rizst, dióféléket vagy zabot eszel. Mindenképpen figyelj, hogy ne a finomra őrölt változatát fogyaszd. Célszerűbb zabból is a nagyobb szeműt választani.

– A barna rizs tökéletesen helyettesíti a fehér rizst, bár azt meg kell jegyeznünk, hogy mindegyik fajtája tartalmaz keményítőt, viszont alacsony a kalóriatartalma.

– A zab nagyon tápláló és egészséges reggeli, amibe bátran tehetsz dióféléket, chia magvakat és quinoa magokat is. Ha ezt eszed reggeli akkor 4-5 órán keresztül elnyomja az éhségérzetet.

5, Tej és tojás

A magas kalciumtartalmú ételek segítenek a fogyásban, általában a tejtermékek rendelkeznek a legmagasabb kalciummal. Így bátran lehet fogyasztani túrót vagy natúr joghurtot.

– A natúr joghurt sok probiotikus baktériumot foglal magába, melyek pozitív hatással vannak a bélmozgásra. Lehetőleg olyan termékeket válassz, melynek alacsony zsírtartalma van, mert a magas zsírtartalmúakban sok cukor található. Mindezek mellett a natúr joghurt elég hatékonyan tudja redukálni a II. típusú cukorbetegséget, illetve hatásos az elhízás ellen is.

– Tudtad, hogy ha nyolc nyers tojást megeszel, az képes helyettesíteni az egész napi étkezést? A tojásban rendkívül alacsony a kalória, emiatt nagyon egészséges élelmiszer, ezen kívül képes hat órán át eltelíteni. Figyelem: Ha cukorbetegségben szenvedsz vagy magas a koleszterined, akkor fordulj orvoshoz, mielőtt elkezdenél tojást fogyasztani.

6, Bab és hüvelyesek

Akad néhány hüvelyes, melynek elég alacsony a kalóriatartalma, így bátran lehet fogyasztani fogyókúra esetén is. Ilyen például a fekete bab, vesebab vagy a lencse. Mindegyik élelmiszer gazdag rost és fehérjeforrás.

Célszerű minden héten váltogatni az élelmiszereket, hogy változatosabban tudjunk étkezni, így nem válik unalmassá a diétánk. A felsorolt élelmiszerek mindegyike alacsony kalóriatartalommal rendelkezik, mely pozitív hatással lesz a súlycsökkenésre. Ha két héten keresztül ezeket fogyasztod, a siker garantált lesz.