Az IKEA naponta több millió emberrel sikerül megkedveltetnie a skandináv stílust, trükkös belső építészeti ötleteivel, otthonos megnyugtató környezetével és kedvező áraival. Üzleteinek labirintus szerű kialakítása úgy lett felépítve , hogy a gyanútlan vásárlónak szinte képtelenség legyen vásárlás nélkül elhagyni a vásárlóteret. Még csak nézelődés céljával is érkeztünk , végül csak beadjuk a derekunkat, egy bolyhos kis takarónak , egy praktikus és végtelenül szükséges 600. bögrének , és általában mellé csapunk még 4-5 illatgyertyát a biztonság kedvéért. Ugye veled is előfordult már ?

Úgy döntöttük , hogy lerántjuk a leplet az IKE titkairól, és utána járunk minek köszönheti a hatalmas sikerét.

  1. Különleges bánásmód pároknak

Számos országban az IKEA egyedi megközelítéssel él azon párok iránt, akik nem tudnak megegyezni, és mindkettőjük számára egyaránt tetsző terméket választani. Ezekre az esetekre az alkalmazottaknak külön protokolljuk van. Leggyakrabban a problémát úgy orvosolják . hogy a meglévő blokkok és alkatrészek segítségével a semmiből készítik el a bútorokat . A vállalat így növeli az ügyfelek hűségét és növeli az eladásokat.

2. Belső építészeti javaslatok ingyen

Ha beleszeret egy adott belső megoldásba, amelyet az áruházban szemléltetnek, könnyedén és teljes egészségben áthelyezheti a lakásába. Nem szükséges egyesével kideríteni, hogy milyen termékekre lehet szükség, és azok melyik az üzlet melyik részében lelhetők fel.Elegendő csak odamenni egy eladóhoz, és azt mondani , hogy melyik a szobát szeretné, a saját otthonába átvarázsoltatni. Az alkalmazott készséggel készíti egy teljes listát, amellyel sokkal könnyebben gyűjthetik be termékeket a raktárból.

3. Nem kell körbe-körbe bolyongani az üzletben , ahhoz, hogy egy terméket találjunk

Az IKEA-nak a nagyszerű életmentő újítást biztosít azok számára, akik nem szeretnék végigverekedni magukat az üzlet teljes labirintusán , hogy megtaláljanak egy adott terméket . Nincs más dolguk mint felmenjen át az IKEA weboldalára, a választott termék oldalára és egyből megtekinthetik , hogy érdemes keresni a terméket.

4. A vásárlók, akár szundíthatnak is egyet az üzletben ha ahhoz van kedvük.

Bármelyik üzletben, mielőtt ágyat, kanapét vagy fotelt vásárolnánk, szabadon ülhetünk vagy fekhetünk rajta. Viszont IKEA-ban a vásárlóknak még egyet szundítani is joguk van, annak érdekében, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy adott termék valóban a tökéletes választást jelenti-e számukra. Arra azonban érdemes odafigyelni , ha egy ilyen kaland mellett döntünk, hogy a kiállítási darabok ágyneműjét nem igazán cserélik.

5. Pénz visszatérítést kaphat vásárlásaiból

Ha egy olyan terméket vásároltunk tejes áron , ami 90 napon belül kedvezményesen is elérhető , úgy abban az esetben van lehetősünk visszatérítés igénylésre. Nem kell mást tennünk csak bemutatni a vásárlást igazoló blokkot és már jogosultak is vagyunk a visszatérítésre. De fontos , hogy ez az extra szolgáltatás a Kártya birtokosok számára érhető el.

6. Az IKEA-ban nincsenek kibontott csomagok

Az IKEA alkalmazottai általában gondosan ügyelnek arra, hogy senki ne bontsa ki az árukat az üzletben. A társaság üzletpolitikája szerint a nyitott csomagolású tárgyakat azonnal el kell távolítani a boltok polcairól, és a bemutatásukra újra kell kikészíteni.

7. Az IKEA 365 napot biztosít az ügyfeleknek a visszavételre

Vásárlást követően van egy egész évünk , mely alatt indoklás nélkül visszavihetjük vagy kicserélhetjük az IKEA-tól vásárolt termékeket. A cseréhez csak egy személyi igazolványt és a nyugtát kell bemutatni. Igaz, ez nem vonatkozik az összes árukategóriára, például egy ügyfélnek 14 napja a párnék és 90 napja a matracok cseréjére.

8. A legsikeresebb a hétfő vagy a szerdai vásárlás

Mint néhány vásárló felfedezte, hogy ha a hétfői napot választjuk a vásárlásra nagyobb valószínűséggel találjuk meg a keresett tételt , mivel a legtöbb polc újratöltés a hétvégén történik . Különösen igaz ez a hiánycikkekre.

9. Időtálló ajánlatok

A társaság honlapján az áll, hogy az IKEA a demokratikus tervezés híve, amelyet folyamatosan fejlesztenek. A svéd gyártó bútorai és lakberendezési tárgyai alig változtak az évek során , bár némelyek modernebb megjelenést kaptak . Ennek megtekintéséhez csak vessen egy pillantást napjaink és az 1980-as évek IKEA katalógusára . Azonnal felmerül a kérdés a fejünkben: “Változott egyáltalán valami?”

10. Sokféleség egy helyen

Az IKEA üzletekben található dizájnszobák rendkívüli módon részletgazdagok. Található itt hatalmas mennyiségű textil, köztük rengeteg párna, takaró, de gyertya és díszfigurák is. Az üzlet marketing szakembereinek terve szerint a vevő így több terméket vásárol, mint amennyit eredetileg tervezett, ha elárasztjuk jobbnál jobb dizájn ötletekkel és kedvező árakkal elcsábítva. A belső terek kialakítása a boltban , olyan átgondolt módon kerültek kivitelezésre, hogy a látogató észre se vegye , hogy jóval többet vásárolt mint szerette volna.