Érthető módon a boltok polcain rengeteg termékkel találkozunk, amelyeknek különböző áraik vannak. Nyilván mindenki a pénztárcájától függően veszi meg ezeket, de csak nagyon ritkán gondoljuk végig, hogy ezeknek mennyi lehet az előállítási költsége, és mennyi hasznot tesz rá az üzlet. Mi most ennek azért utána jártunk, mert nagyon érdekelt minket a haszonkulcs.

  1. Az italok a reptereken

200-2600%-kal fizetünk érte többet: Nyilván mindenki tudja, hogy a repülőtereken minden drágább, minden többe kerül. Azonban, ha tehetjük, ne vegyük igénybe ezeket a szolgáltatásokat, mert pl. egy fedélzeten elfogyasztott kávé akár az ezerszeresébe is kerülhet egy normál kávé árához képest.

2. Franchise-Lego figurák

25%-kal fizetünk érte többet: A Lego alapvetően sem tartozik az olcsóbb játékok közé, de vannak olyan szériái, mint pl. a Harry Potter, ami még drágábba kerül, mint az egyszerű változatai. Mivel a Lego megvásárolta a jogdíjakat, így teljes mértékben a vásárlókra hárítja.

3. Tinta és nyomtatópatronok

300%-kal fizetünk érte többet: A nyomtatócégek egy egyedülálló stratégiát dolgoztak ki, amivel általában be is sikerül etetniük a vásárlókat. Nagyon kedvező áron árulják a nyomtatót, viszont a hozzá tartozó patron pedig már elég drága hozzá. Egyébként a legdrágább folyadék a világon a tintapatronban van.

4. Fogfehérítő krém

400-500%-kal fizetünk érte többet: A fogfehérítők és az azokhoz tartozó paszták rendkívül drágák, és sokszor hatástalanok is. A fogorvosok azt javasolják, hogy sokkal kedvezőbb és tartósabb eredményt érhetünk el, ha inkább egy évben kétszer meglátogatjuk a fogorvost.

5. Matrac

50%-kal fizetünk érte többet: A szakemberek elmondták, hogy a matracok, amiket megveszünk, nem érnek annyit, mint amennyiért árulják őket. Mivel rendkívül jó marketingstratégia épül erre az üzletágra, szakemberek szerint jövedelmezőbb ágazat, mint maga a vendéglátás.

6. Szállodai minibár

350%-kal fizetünk érte többet: Mondhatnánk igazi rablás, de alig van olyan vendég, aki ne vett volna már ki belőle valamit. Ezért csak óvatosan, ha neki esnénk a sósmogyinak.

7. Húsok a hipermarketekben

200%-kal fizetünk érte többet: A hipermarketek árkalkulációi teljesen másképp működnek, mint a kisebb boltoké. Itt is ugyanúgy be vannak építve a bérek, a rezsi, a selejt, csak nagyobb tételben kapják, és így valamivel olcsóbbért tudják adni, azonban nem szabad elfelejteni, hogy még így is jócskán keresnek rajta.

8. Pattogatott kukorica

1275%-kal fizetünk érte többet: A mozik szinte alig keresnek valamit a belépőjegyeken. Ezért kidolgoztak egy taktikát rá, a büfében kapható ételeket viszont horror áron adják. Mivel szinte elképzelhetetlen a mozi popcorn nélkül, így ez az ötlet rendkívül hatékonyan működik.

9. Pisztácia

90-1200%-kal fizetünk érte többet: A pisztáciát tekinthetjük akár az ehető aranynak is, mivel az áruk nagyon drága. A pisztácia ára évről-évre emelkedik, a kereslet mégsem csökken. A pisztáciafákat sem lehet akárhova ültetni és termést is csak egy évben egyszer hoz, valamit a feldolgozásához is emberi munka kell.

10. Papír alapú könyvek

400%-kal fizetünk érte többet: Alapvetően egy könyv előállítása nem egy drága folyamat, mégis mi elég drága vesszük meg őket, a jogdíjak és a marketing miatt kerülnek olyan sokba. Környezetkímélőbb megoldás egyébként erre az E-book.

11. Digitális technológia

100%-kal fizetünk érte többet: A divatosabb, újabb kütyük mindig drágábbak a rájuk fordított reklám miatt, azonban nem biztos, hogy kibírnak annyit, mint a régebbi elődeik.

12. Női fodrászok

15-50%-kal fizetünk érte többet: A nők alapvetően többet fizetnek egy hajvágásért mint a férfiak. A fodrászok szerint, maga a férfi és a női vágás között nincs különbség, akkor így nem értjük, miért kell a nőknek többet fizetni.

13. Éttermi víz

150%-kal fizetünk érte többet: Az éttermek vendégei szépen, lassan megszokták, hogy a vízért fizetni kell. Mivel sokszor nem akarunk mást fogyasztani, ezért a vendéglátósok felemelték az árukat, így a legtöbben elgondolkoznak más italok fogyasztásán is.