Vannak termékek, szolgáltatások és egyéb dolgok, amikért sokkal többet fizetünk, mint gondolnánk. Ilyen például az egészségügyi betétek, a nyomtatóba lévő festékek, és még az éttermekben kapható ásványvíz is. Nem tudjuk, mert sosem nézünk utána, hogy a különböző intézmények milyen árakat számolnak fel, ám a mai cikkünkben lerántjuk a leplet és elmondjuk, hogy miért nem érdemes pénzt kiadni.

1, Reptéren és a repülőn fogyasztott italok

Statisztikai adatok szerint a repülőtéren elfogyasztott szendvics és kávé 200-300%-kal kerül többe, mint bárhol máshol. A repülőtéri kiskereskedők tudják, hogy várakozás közben nem tudnak az utasok hova menni ezért engedhetik meg maguknak, hogy ennyit elkérjenek tőlük. A tapasztalt utazók üres vizes palackokat vesznek magukhoz, majd megtöltik vízzel.

2, Tinta és nyomtatópatronok

A nyomtatógyártók egyedülálló marketingstratégiát dolgoztak ki: az eszközöket olcsón adják, ám a bele való tintát horror áron értékesítik. Egyes szerint a kisebb, otthoni nyomtatók veszteségesek a vállalatoknak ezért bérelnek inkább nagy, mondhatni ipari nyomtatókat. A nyomtatófesték amúgy az egyik legdrágább folyadék a világon.

3, Matracok

Felmérések szerint anyagilag nem éri meg megvenni a legdrágább matracot. Az üzletek legalább 50% -ot dobnak még az árra. Minél drágább a matrac, annál magasabb árat kell fizetni a csomagolásáért és szállításért. A közgazdászok szerint ez nagyon jövedelmező üzlet, sőt sokkal jövedelmezőbb a matrac értékesítés, mint az élelmiszer vagy a ruházat.

4, Minibár a szállodában

A szállodatulajdonosok tisztességes összeget keresnek csak a minibárban található italokból és ételekből. A hagyományos szállodákban 300–400%-kal, míg a luxus szállodákban 1000% -kal drágábbak a termékek. A szállodatulajdonosok azt állítják, hogy folyamatosan veszteségeket szenvednek el a minibárok miatt: a legtöbb vendég arra törekszik, hogy ne kelljen kifizetnie azt, amit megevett, megivott.

5, Húskészítmények a szupermarketekben

A szupermarketekben kapható húsok költségeibe a kiskereskedők belekalkulálták az előkészítő munkavállalók fizetését, valamint azokat a kockázatokat, amelyek felmerülhetnek.

6, Pattogatott kukorica a moziban

A mozik szinte semmi sem keresnek a levetített filmeken, mert a bevétel nagy része a filmgyártókhoz kerül. Annak érdekében, hogy ne legyenek veszteségesek meg kellett növelniük az élelmiszerek és italok árát. Egy pattogatott kukorica, egy szóda és egy chips a jövedelmük 40% -át teszi ki.

7, Papír alapú könyvek

Egy kiadó mintegy 72.000 forintnak megfelelő dollárt költ a keménykötésű könyvek kinyomtatására, viszont mi sokkal drágábban vesszük meg. Egy új könyv megvásárlásával nem ugyanakkora összeg kerül a szerzőhöz, mint a kiadóhoz.

Az elektronikus formátumú könyvek olcsóbbak, és néhány regény legálisan, online le is tölthető.

8, Olívaolaj

A profit elérése érdekében a termelők a drága olívaolajat olcsóbb fajtákkal keverik össze, de erről persze nem beszélnek. Az extraszűz (legmagasabb osztályú) olajat több ellenőrzésnek kell alávetni értékesítés előtt. A legtöbb vásárló azonban nem tudja megkülönbözteti az igazi terméket a hamisítványtól, ennek eredményeként csak a címkén szereplő név után fizetünk nagy összegeket.

9, Egészségügyi betétek

Sok nő ma már jobban preferálja a menstruációs csészéket vagy olyan nadrágokat, amikbe semmit sem kell tenni. A csészék költsége eltérő lehet, attól függ milyen márka és hol veszi az ember. Az egészségügyi betétek állítólag nem kímélik a környezetet, ezért nem szeretik már azokat használni, nem is beszélve arról, hogy milyen drágán adják őket.

10, Pohár víz az étteremben

Az éttermek látogatói tudják, hogy az ilyen típusú helyeken milyen drága a bor, és ezért gyakran ásványvizet rendelnek. A vendéglátósok azonban nem akarnak veszteséges bizniszt csinálni ezért a víz árát megemelték. Az ügyfelek azt gondolják, hogy pénzt takarítottak meg, de valójában nem, sőt többet is fizettek.

Na mit gondolsz?